Yarıyıl tatili için öneriler

Yarıyıl tatili için öneriler

FİLM İZLEMENİN, EĞİTİM - ÖĞRETİM VE KİŞİSEL GELİŞİMİMİZDEKİ ROLÜ

Yapılan araştırmalar, nitelikli filmlerin; bilim, teknoloji, sanat, kültür, edebiyat, tarih, coğrafya, çevre ve insanlar arasındaki bağlantıların kurulmasında ve bilinçli bir bakış açısı kazanılmasında etkili bir öğretim materyali olduğunu söylemektedir.

Barnett, Wagner, Gatling, Anderson, Houle ve Kafka (2006) tarafından yapılan araştırmada popüler bilim kurgu filmlerinin öğrencilerin bilimsel kavramları anlamlandırmasında ve zihinsel yapılarının gelişmesinde etkili bir yöntem olarak kullanılabileceği ifade edilmiştir (Akt. Güven Yıldırım vd., 2015).

Bazı bilimsel çalışmalarda da, filmlerin öğretici ve algılamayı arttırıcı yanlarının, davranış ve başarımıza katkısı araştırılmış ve önemli saptamalar yapılmıştır. Michel, Roebers ve Schneider (2007) öğretim materyali olarak eğitsel filmleri kullanarak yaptığı çalışmasında eğitsel filmlerin "önörgütleyici" olarak derslerin başında kullanılabileceğini ortaya koymuştur (Akt. Güven Yıldırım, Köklükaya ve Selvi, 2015).

Weinstein'e (2001) göre, filmlerin öğretim materyali olarak kullanılması, sıradanlığı ortadan kaldırmakta ve öğretilmekte olan konulara yönelik motivasyonu arttırmaktadır.

Gregg, Hosley, Weng ve Montemayor (1995) filmlerin karmaşık ve soyut kavramların daha iyi anlaşılmasında görsel ve işitsel olarak destek sağladığını söylemektedir (Akt. Güven Yıldırım vd., 2015).

Birkök (2008) ise filmlerin ve sinema sanatının bilgi, düşünce ve sosyal olguların soyut taraflarıyla da algılanmasını sağlayarak gerçek hayata dönüştürebildiğini ve bu sayede bilgi aktarımın yanı sıra duygu aktarımının da yapılabildiğini vurgulamaktadır. Ayrıca öğrencilere hiç karşılaşmadıkları konular ve olaylar üzerinde bile genel bir tecrübe sağlamakta, öğretim hayatında karşılaştıkları kavramları somutlaştırmaktadır.  

Öğretimi desteklemesinin yanı sıra boş zamanları değerlendirmek amacıyla da film, belgesel, program vs. izlemek güzel bir etkinliktir. Fakat ekran karşısında geçen zamanı ve izlenilen içerikleri kontrol etmek gerekmektedir. Kişinin yaşına ve gelişim dönemine uygun içerikler arasından ilgi alanlarına göre tercih yapılmalıdır.

 

Çocuklar filmlerdeki kahramanlarla özdeşim kurarak, empati yapar, kısa süreliğine duygusal değişim yaşarlar. Zorlayıcı olay ve durumlara tanık olurken problem çözme becerisini geliştirirler. Hayal dünyalarını zenginleştiren efektlerle kahramanın duygularını daha iyi özümseyebilirler. Filmler aynı zamanda çocuklara kendilerinden farklı olan insanları tanıma fırsatı verir, tolerans ve anlayış gelişimine katkıda bulunur, iletişim ve sosyal beceri gelişimine katkı sağlar.

              

Ayrıca ailece film seyretmek; çocuk - ebeveyn arasında, filmdeki karakterler ve olay - durum hakkında fikir alışverişiyle nitelikli zaman fırsatı verir. Tüm ailenin beraber güzel zaman geçirmesi de aidiyet duygusunu artırır.

 

 

Boş zamanları verimli değerlendirmek amacıyla oluşturduğumuz film listemizi inceleyebilirsiniz.

1. CENNETİN ÇOCUKLARI (1997)

2. FİL ADAM (1980)

3. SOL AYAĞIM

4. BABAM BÜFE

5. YERDEKİ YILDIZLAR/ HER ÇOCUK ÖZELDİR

6. 3 İDİOT

7. DANGAL

8. ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ

9. BLACK

10. BENİM DÜNYAM

11. TERS YÜZ

12. CAN DOSTUM

13. YEDİNCİ KOĞUŞTAKİ MUCİZE

14. BENİM ADIM SAM

15. HAYAT GÜZELDİR

16. TUMPLE GRANDİN

17.YAĞMUR ADAM

18. UMUDUNU KAYBETME

19. ÇİZGİLİ PİJAMALI ÇOCUK

20. HACHİKO (2009)

21. PATCHADAMS (1998)

22. KÖR NOKTA(2009)

23. EKİM DÜŞÜ

 

Kaynakça:

Trtçocuk.com.tr

Wikipedia

Sinematerapi

17.01.2023 124

Kaynak: Trtçocuk.com.tr Wikipedia Sinematerapi