Halkla İlişkiler Nedir?
Halkla ilişkiler bir işletmenin ya da bir kurumun iletişim kurmak amacıyla yürüttüğü kamu yararını esas alan düzenli faaliyetlerdir.
Halkla ilişkiler; bir işletmeyi, müşterileri ile bağlantılı olduğu kişilere sevdirme, saydırma belli bir tutum benimsetme onları inandırma sanatıdır.
Kurum ve kişilerin itibar yönetimidir. Halkla ilişkiler hizmet verdiği hedef kitle ile daha etkili iletişim kurma yöntemidir.
İngilizcedeki karşılığının "Public Relations" olması nedeniyle yaygın kullanımı "PR" olarak Türkçeye de yerleşmiştir.
Halkla İlişkiler Alanının Amacı Nedir?
Halkla ilişkiler 'mutlu bir çevre' amacını güder. Halkla ilişkilerin temel amacı çevrede yer alan kişi ve kuruluşlarla uyumlu ve olumlu ilişkiler kurmak, insan ve toplum bütünleşmesine yardımcı olmaktır.
Halkla ilişkilerin amacı doğru iletişimi gerçekleştirmektir. Kurum ya da işletmenin kendini tanıtması, hedef kitleye fayda sağlayan içerikler üretmesi ve şirket kültürünü en iyi şekilde yansıtmak temel amaçlarındandır. Halkla ilişkilerin temelinde iletişim yatar. İletişimin her alanı ile ilgilenir.
Halkla İlişkilerde Kullanılan Araçlar Nelerdir?
Basılı Araçlar:
Gazete
El Kitapları
Dergi
Broşürler
Bültenler
Fotoğraflar
Yıllık Raporlar
Mektuplar
Afişler
Pankartlar
El İlanları
Sözlü Araçlar:
Telefon görüşmeleri
Konferanslar
Seminerler
Sempozyumlar
Paneller
Görsel İşitsel Araçlar:
Radyo
Televizyon
İnternet
Filmler
Web sayfası
Festivaller
Sergi ve fuarlar
Kimler Bu Bölümde Başarılı Olabilir? (Halkla İlişkiler Personelinin Sahip Olması Gereken Nitelikler)
*Güler yüzlü olmalı,
*Sabırlı olmalı,
*Dinlemesini bilmeli,
*Açık fikirli olmalı, ön yargılı olmamalı,
*Araştırmacı ve yaratıcı olmalı.
*Doğruluk ve dürüstlükten taviz vermemeli,
*Kılık ve kıyafeti ve davranışı ile güven verici olmalı,
*Karşısındaki insanı sabırla dinlenmesini ve sabırlı olmayı bilmeli,
*Şikayet ve dilekleri ilgili makamlara veya kişilere süratle ulaştırmalı,
*Halkla ilişkiler uzmanlarınca kendisine yapılan bilgilendirme ve verilen eğitim çerçevesinde halkı bilgilendirmeli,
*Dış görünüşüne özen göstermeli,
*Konuşma, yazma ve ikna anlamında yetenekli olmalıdır.
Halkla ilişkiler Çalışma Alanları (İş İmkanları ) Nelerdir?
Halkla İlişkiler pek çok iş kolunu doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendirdiği için iş imkanı oldukça geniştir. Bu bölüm mezunları, teknolojik imkanların da artış göstermesiyle birlikte kendilerine birçok alanda ve sektörde iş imkanı yaratabilirler. O alanlardan bazıları;
-Reklam Ajansları,
-Dijital Reklam Ajansları,
-Tanıtım Şirketleri,
-Prodüksiyon Şirketleri,
-Siyasi Partiler,
-Spor Kulüpleri,
-Pazarlama Şirketleri,
-Halkla ilişkiler ve tanıtım ajansları,
-Çağrı merkezleri,
-Şirketlerin müşteri ilişkileri birimleri,
-Organizasyon ve fuar şirketleri,
-Turizm şirketleri, Ticaret odaları vb. yerlerde çalışabilirler.
Bu bölümden mezun olan kişiler özel sektörün yanı sıra kamu sektöründe de çalışma imkanına sahiptir. Üniversite eğitimi sonrasında kamu birimlerinde memur, halkla ilişkiler öğretmeni veya üniversitelerde öğretim görevlisi vb. iş kollarında çalışma imkanına da sahiplerdir.
Birçok üniversitede 2 ya da 4 yıllık olarak Halkla İlişkiler Bölümü mevcuttur. Sosyal Bilimler alanının bir bölümü olan Halkla İlişkiler bölümü İletişim Fakültesine bağlı bir bölümdür.
Kaynak: internet